Handfysiotherapie en Handergotherapie

Wat is handfysiotherapie/handergotherapie?

Handfysio-ergotherapie is speciaal gericht op de revalidatie van letsels aan uw hand(en) en pols(en). Dit is soms na een operatie. Het is gericht op het opheffen of verminderen van pijn, zwelling, stijfheid, tintelingen of krachtsverlies zodat u uw hand(en) zo optimaal mogelijk tijdens de verschillende activiteiten kunt gebruiken. Het gaat daarbij om dat u uw zelfstandigheid terugkrijgt, dat u uw werk in huis of buitenshuis weer kunt doen, uw hobby kunt oppakken en/ of kunt gaan sporten. Onze handfysiotherapeut Jorien van den Boom is zeer ervaren in het behandelen van handen en speciaal opgeleid om handen volgens de laatste inzichten te behandelen. ergotherapie2 Bij de behandeling van uw klachten werken onze handfysiotherapeut Jorien en onze ergotherapeut Gianne vaak samen aan uw herstel.

Doelgroep

De letsels en aandoeningen van spieren, pezen, banden, botten, gewrichten, zenuwen en huid kunnen op verschillende manieren zijn ontstaan door:

Behandeling

Onze handfysiotherapeut onderzoekt uw klachten en stelt samen met u een behandelplan op. Behandelingsmogelijkheden zijn:

Handfysio- ergotherapiebehandeling vindt meestal plaats in onze praktijk. Onze praktijk beschikt over volledig uitgeruste behandelruimten. Handfysio- ergotherapie is vaak een langdurig en intensief traject, waarbij uw medewerking en inzet van groot belang is. Afhankelijk van de ernst van de aandoening kan ook de duur van de therapie variëren.