Meest voorkomende klachten bij de Fysiotherapeut – Praktijk de Wiel

Meest voorkomende klachten bij de Fysiotherapeut

Hoofdpijnklachten
Hoofdpijn is een veelvoorkomende klacht die varieert in intensiteit en kan worden veroorzaakt door stress, spanning, uitdroging, vermoeidheid, of onderliggende medische aandoeningen zoals migraine of spanningshoofdpijn. De pijn kan zich concentreren in verschillende delen van het hoofd en kan gepaard gaan met andere symptomen zoals misselijkheid, gevoeligheid voor licht of geluid.

Nekklachten
Nekpijn is een veelvoorkomende klacht die wordt veroorzaakt door spanning, letsel, slechte houding of degeneratieve aandoeningen, en manifesteert zich als zeurende pijn aan één of beide zijden van de nek, soms uitstralend naar de armen of vingers.

Rugklachten
Rugpijn is een veelvoorkomende klacht die wordt veroorzaakt door overbelasting, letsel, slechte houding of degeneratieve aandoeningen, en kan variëren van lichte spierstijfheid tot ernstige pijn in de rug en onderrug. De pijn kan gepaard gaan met beperkingen in mobiliteit en activiteiten.

Schouderklachten
Schouderpijn is een veelvoorkomende klacht die kan worden veroorzaakt door letsels zoals verrekkingen, verstuikingen of scheuren van de spieren, pezen of ligamenten rondom het schoudergewricht, en kan leiden tot pijn, stijfheid en beperkingen in beweging. De pijn kan zich verspreiden van de schouder naar de nek, arm of hand, en kan variëren in ernst afhankelijk van de oorzaak en de mate van letsel.

Hand- en polsklachten
Hand- en polspijn zijn veelvoorkomende klachten die kunnen worden veroorzaakt door letsels zoals verstuikingen, breuken, tendinitis, of carpaal tunnel syndroom, en kunnen leiden tot pijn, zwelling, gevoeligheid en beperkingen in beweging van de handen en polsen. De pijn kan interfereren met dagelijkse activiteiten en taken die fijne motorische vaardigheden vereisen.

Elleboogklachten
Elleboogpijn is een veelvoorkomende klacht die kan worden veroorzaakt door aandoeningen zoals tenniselleboog, golfelleboog, peesontstekingen, gewrichtsontsteking of letsel, resulterend in pijn, gevoeligheid en beperkingen in beweging rondom het ellebooggewricht. De pijn kan toenemen bij het buigen, strekken of belasten van de elleboog, en kan van invloed zijn op dagelijkse activiteiten en arbeid.

Heupklachten
Heuppijn is een veelvoorkomende klacht die kan worden veroorzaakt door verschillende factoren, zoals artritis, overbelasting, letsel of aangeboren afwijkingen, en kan leiden tot pijn, stijfheid en beperkingen in beweging in en rond het heupgewricht. De pijn kan zich uitstralen naar de lies, billen of dijen, en kan variëren in intensiteit afhankelijk van de onderliggende oorzaak.

Knieklachten
Kniepijn is een veelvoorkomende klacht die optreedt als gevolg van letsels, overbelasting of aandoeningen zoals artrose, waarbij pijn en ongemak worden ervaren rondom het kniegewricht. De pijn kan variëren van mild tot ernstig en kan gepaard gaan met zwelling, stijfheid en beperkingen in mobiliteit.