Wat is handtherapie (handfysiotherapie of handergotherapie)?

Handtherapie

Wat is handfysiotherapie of handergotherapie?

Handfysiotherapie of handergotherapie is speciaal gericht op de revalidatie van letsels aan uw hand(en) en pols(en). Dit is soms na een operatie. Het is gericht op het opheffen of verminderen van pijn, zwelling, stijfheid, tintelingen of krachtverlies zodat u uw hand(en) zo optimaal mogelijk tijdens de verschillende activiteiten kunt gebruiken. Het gaat daarbij om dat u uw zelfstandigheid terugkrijgt, dat u uw werk in huis of buitenshuis weer kunt doen, uw hobby kunt oppakken en/ of kunt gaan sporten. handtherapie Bij de behandeling van uw klachten werken onze handfysiotherapeut Carien Schmidt-Pinkster en onze handergotherapeut Jesse Visser vaak samen aan uw herstel.

Wanneer handfysio of handergo

De letsels en aandoeningen van spieren, pezen, banden, botten, gewrichten, zenuwen en huid kunnen op verschillende manieren zijn ontstaan door:

Behandeling van klachten bij handtherapie?

Onze handfysiotherapeut onderzoekt uw klachten en stelt samen met u een behandelplan op voor handtherapie. Behandelingsmogelijkheden zijn:

De behandeling voor de handfysiotherapeut of handergotherapeut vindt meestal plaats in onze praktijk. Onze praktijk beschikt over volledig uitgeruste behandelruimten. Handfysio of handergo is vaak een langdurig en intensief traject, waarbij uw medewerking en inzet van groot belang is. Afhankelijk van de ernst van de aandoening kan ook de duur van de therapie variëren.